Dwa nowe Punkty Obsługi Pasażerów powstaną w Śródmieściu – większy na stacji metra Centrum i nowy na Politechnice. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na ich wykonanie.
Za kilka miesięcy planowane jest otwarcie dwóch Punktów Obsługi Pasażerów – większego i wygodniejszego na stacji metra Centrum oraz nowego na stacji Politechnika.
Obecnie na stacji Centrum funkcjonują dwa punkty. Powierzchnia jednego z nich, dzięki połączeniu z sąsiednim lokalem, powiększy się do ponad 150 mkw. Pasażerowie będą mogli korzystać z ośmiu okienek, w tym jednego przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych – o obniżonej ladzie. W zmodernizowanym i powiększonym punkcie planowane są stanowiska do ładowania telefonów i strefa bezpłatnego WiFi. W POP zostanie także zorganizowany kącik dla dzieci, w którym będą mogły pobawić się, gdy opiekunowie będą załatwiali sprawy przy okienku.
Na stacji Politechnika nowy Punkt Obsługi Pasażerów powstanie na antresoli głowicy północnej. Znajdą się w nim trzy stanowiska do obsługi pasażerów, w tym jedno przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wystrój wnętrz obu POP będzie bazował na rozwiązaniach zastosowanych w punktach uruchomionych na drugiej linii metra.
Firma, która zwycięży w przetargu będzie miała 105 dni od podpisania umowy na przygotowanie POP-u Metro Centrum i 180 dni na POP Metro Politechnika.
Obecnie w Warszawie funkcjonuje 21 Punktów Obsługi Pasażerów, zlokalizowanych głównie na stacjach metra i przy największych węzłach przesiadkowych. Można w nich m.in. kupić bilety na komunikację miejską, złożyć wniosek o wydanie spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej oraz załatwić formalności związane z uzyskaniem uprawnień do Karty Warszawiaka lub Młodego Warszawiaka. Od 16 stycznia we wszystkich punktach wydawane są także abonamenty mieszkańca – uprawnienia do parkowania w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w pobliżu miejsca zamieszkania.