Zamiatanie, zrywanie nielegalnych ogłoszeń, opróżnianie koszy, mycie wiat. Mamy oko na ponad 4 tysiące przystanków komunikacji miejskiej w Warszawie – informuje Zarząd Oczyszczania Miasta.

Jednym z nowych zadań Zarządu Oczyszczania Miasta jest dbanie porządek na około 4,4 tys. przystanków, pętli autobusowych i tramwajowych, co przekłada się na komfort mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. Oprócz regularnych prac, podejmujemy także porządki interwencyjne. Dużo takich zgłoszeń dotyczy sprzątania szkła ze zbitych szyb.

Każdy z przystanków przechodzi stały serwis porządkowy. Zamiatanie i zabieranie śmieci odbywa się rano, przed szczytem komunikacyjnym, a częstotliwość sprzątania uzależniona jest od lokalizacji przystanku – tam, gdzie pasażerów jest najwięcej, dzieje się to codziennie. Od wakacji nocami realizowane jest mycie ok. 1000 wiat przystankowych, które oprócz tego na bieżąco czyszczone są z pseudograffiti i nielegalnie naklejanych ogłoszeń. Umyte zostały już wiaty na m.in. Woli, Żoliborzu, Bielanach i Ochocie.

Na przystankach ustawionych jest ok. 6 tysięcy koszy na śmieci. Każdy z nich opróżniany jest minimum raz dziennie, ale w najbardziej uczęszczanych lokalizacjach, jak np. węzły przesiadkowe czy miejsca atrakcyjne turystycznie, śmieci wybierane są sześć razy na dobę. Jeśli z monitoringu wynika, że potrzeby są większe, zwiększamy częstotliwość.

Opiekujemy się również zielenią na pętlach autobusowych i tramwajowych. Pielęgnacją objęte są krzewy i trawniki o łącznej powierzchni około 10 ha.

O czystość i porządek dbamy regularnie, ale reagujemy również interwencyjnie. Kontrolerzy ZOM na bieżąco sprawdzają stan czystości na przystankach i wskazują miejsca, gdzie należy wysłać ekipy sprzątające. Każdy mieszkaniec Warszawy również może zgłosić nagłe zaśmiecenia czy wandalizmy, a także uwagi do stanu konkretnego przystanku można przekazać poprzez Miejskie Centrum Kontaktu 19115 korzystając z aplikacji mobilnej, strony www lub telefonu.