Choć II linia metra nadal jest w budowie, wykonawca już chwali się systemem informacji, który pomoże poruszać się w podziemiach stacji Rondo ONZ.

Chodzi m.in. o udogodnienia dla niepełnosprawnych. Tabliczki z informacjami kierunkowymi pojawiły się na poziomie -1. „Czerwono-białe oznaczenia – wybrane do stworzenia systemu informacji wizualnej II linii metra – pomagają zorientować się w obiekcie i wskazują drogę do wind, wyjść na przystanki tramwajowe i autobusowe. Wskażą także drogi do toalet, bankomatów czy punktów obsługi pasażera” – informuje firma AGP Metro.

Zainstalowano także bramki biletowe o różnych rozmiarach, dzięki czemu możliwe będzie przejście z bagażem czy wózkiem. Do tego zamiast znanego z I linii „kołowrotka”, pojawią się rozsuwające na bok szklane drzwiczki.

„Nad halą odpraw zamontowano już monitory, na których jeszcze przed zejściem na peron zobaczymy m.in. informacje o przyjeździe najbliższych pociągów. Takie same ekrany zawisły pod sufitem peronu” – wyjaśnia wykonawca.

Przy hali odpraw, na peronie, a także w tunelach zainstalowano żółte telefony alarmowe, jest także system monitoringu zintegrowany z systemem ostrzegawczym. „Z myślą o osobach niedowidzących, tuż przed zejściem na schody zastosowano odmienny wzór posadzki – mozaika zapowiada zmiany w sposobie poruszania się na całej stacji” – tłumaczy AGP Metro.

Pomagać mają też stalowe guzki sygnalizujące krawędzie platformy oraz wypukłe ścieżki prowadzące m.in. do wind z informacjami w alfabecie Braille’a.

Według deklaracji władz miasta i wykonawcy prac, budowa centralnego odcinka II linii metra ma zakończyć się do 30 września tego roku. Później przyjdzie czas na odbiory techniczne.