Hi-Hat Lota Halama - plakat
Hi-Hat Lota Halama - plakat

Rewia na aktorkę i rytm – performans taneczny w Mazowieckim Instytucie Kultury.

Wszechstronna performerka i wybitny perkusista występują w spektaklu, będącym wariacją na temat twórczości Lody Halamy – artystki, która swoim talentem podbiła artystyczną Warszawę okresu dwudziestolecia międzywojennego.

  • HI-HAT LODA HALAMA.
  • Rewia na aktorkę i rytm
  • SZTUKA NOWA X MIK
  • 29 lutego (czw), 19:00  
  • Mazowiecki Instytut Kultury
  • Warszawa, ul. Elektoralna 12
Stowarzyszenie Sztuka Nowa i Mazowiecki Instytut Kultury zapraszają na performans taneczny Hi-hat Loda Halama. 
 
Hi-hat Halama to rewia na aktorkę i rytm. Minimalizm w spojrzeniu na biografię Lody przenika się z rozmachem rewii – gatunku nieistniejącego dziś w dawnym formacie. To dekonstrukcja i poszukiwanie nowego języka. To performatywne przetwarzanie tradycji. To artystyczny hologram, impresja utrwalonej pamięci po Halamie. 
 
Pomysł na spektakl zrodził się z osobistej fascynacji Dominiki Jarosz postacią wybitnej tancerki. Formuła spektaklu łączy to, co w ekspresji ruchowej artystyczne z tym, co lżejsze i służące rozrywce. Twórcy łączą wymagającą choreografię z estetyką jazzową i piosenką popularną uprawianą przez Halamę (A ja mam nogiLim-pam-pom). 
W twórczości Lody Halamy ważną rolę odgrywały inspiracje wieloma kulturami, z których czerpała przekładając je na własny język artystyczny. Spopularyzowała w ówczesnej Warszawie tańce latynoamerykańskie, japońskie, kaukaskie i wiele innych.
 
Charyzmatyczna Halama otaczając się artystyczną śmietanką Warszawy, współtworzyła ducha kulturalnej stolicy tamtych czasów. Życie artystki było podporządkowane nieustannemu procesowi rozwoju artystycznego, przełamującego bariery kulturowe i szukającego nowych synkretycznych jakości.
Pod wieloma względami biografia Halamy przypomina wyzwanie, jakie podejmuje performer(-ka) podążając w swych impresjach za wewnętrznym głosem i występując wobec zagadnienia, z którym szczególnie rezonuje. Świat przedstawiony spektaklu został powołany do życia za sprawą ucieleśnionych fantazmatów i ekspresji artystycznych twórców spektaklu.
 
Dominika Jarosz 
performerka, wokalistka, tancerka i aktorka. Ukończyła szkołę muzyczną I. stopnia w klasie fletu poprzecznego. Absolwentka kierunku Wiedza o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Posiada wielkie doświadczenie w zakresie teatru fizycznego, improwizacji, śpiewu solowego i chóralnego.Hubert Zemler
perkusista, kompozytor i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji. Aktywny członek warszawskiej sceny muzyki niezależnej skupionej wokół stowarzyszenia LADO ABC. Współtworzy zespoły Melatony, Magneto, Opla (z Piotrem Bukowskim), CEL (duet z Felixem Kubinem). Współpracuje również z zespołem muzyki współczesnej „Hashtag Ensemble” oraz grupą Mitch & Mitch.    
HI-HAT LODA HALAMA
  • reżyseria: Dawid Żakowski
  • performerka: Dominika Jarosz
  • muzyka i perkusja: Hubert Zemler
  • dramaturgia: Patrycja Babicka
  • choreografia: Daniela Komędera-Miśkiewicz
  • kostiumy: Jagoda Komorowska
  • współpraca kostiumograficzna: Atelier Konrad Bikowski
  • reżyseria światła: Tadeusz Perkowski
  • produkcja: Iwa Ostrowska / Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Szczególne podziękowania dla Anny Lisieckiej, autorki książki Loda Halama. Pierwsze nogi drugiej Rzeczypospolitej, Melody Lee, Conrada Gołębiowskiego, Tomasza Zadróżnego i Teatru Baza.

Organizatorzy: 

  • Stowarzyszenie Sztuka Nowa,
  • Mazowiecki Instytut Kultury,
  • Urząd m.st. Warszawy

Dofinansowanie: m.st. Warszawa
Koordynatorka: Magdalena Chabros 

Hi-Hat Lota Halama - plakat
Hi-Hat Lota Halama – plakat