Usłyszymy muzykę kameralną wykonywaną przez kwartet fortepianowy pod przewodnictwem Tomasza Pawłowskiego. 

Muzyka kameralna to muzyka historycznie komponowana na małe zespoły, przeznaczona do wykonywania podczas spotkań ludzi z wyższych sfer. Jej nazwa pochodzi od włoskiego sformułowania 'da camera’ – czyli do komnaty.

Ze względu na jej intymny charakter, muzyka kameralna często nazywana jest w tradycji anglo-saskiej „muzyką przyjaciół”. Źródłem tej nazwy jest fakt, że przez ponad 200 lat, muzyka kameralna była wykonywana głównie przez muzyków-amatorów, w ich własnych domach, wyłącznie dla przyjemności najbliższych osób jak i samych wykonawców. Dziś, mimo iż muzyka kameralna zawędrowała na największe światowe sceny i sale koncertowe wciąż wielu muzyków – amatorów i profesjonalistów umila sobie czas grając utwory kameralne.

6 lipca (niedziela) o godz. 20 w klubie Sztuki & Sztuczki (ul. Szpitalna 8a) kwartet fortepianowy, czyli zespół złożony z piano, skrzypiec, altówki i wiolonczeli, pod dyrekcją Tomasza Pawłowskiego zaprezentuje słuchaczom największe dzieła muzyki kameralnej i opowie nieco więcej o tradycji wspólnego muzykowania. Wstęp wolny. Wydarzenie jest współfinansowane ze środków dzielnicy Śródmieście M. St. Warszawa.

 

Program:

  • Walter Rabl: Kwartet Es-dur op.1 na fortepian, klarnet, skrzypce wiolonczelę cz. I (1896)
  • L. van Beethoven: Trio B-dur op.11 na klarnet, wiolonczelę, fortepian, cz. III Tema con variazioni („Pria ch’io l’impegno”: Allegretto) (1797)
  • M. Musorgski: Poemat Symfoniczny „Noc na Łysej Górze” w opracowaniu na skrzypce, klarnet, wiolonczelę fortepian (1867)
  • Aram Chaczaturian: Trio na klarnet, skrzypce i fortepian, cz. III (1932)
  • Camille Saint Saens: Poemat Symfoniczny „Danse Macabre” w opracowaniu na kwartet (1874)
  • Johannes Brahms: Trio a-moll na klarnet, skrzypce, fortepian op.114, cz. IV (1891)
  • Igor Strawiński: „Suita z Historii żołnierza” na skrzypce, klarnet i fortepian” cz. V „Taniec Diabła” (1919)
  • Dymitr Szostakowicz: II Trio na skrzypce, wiolonczelę i fortepian, e-moll, op. 67, cz. 4 (1944)
  • Claude Debussy: „Golliwog’s cakewalk” – „Taniec Pajaca” z cyklu „Kącik dziecięcy”, miniatura fortepianowa w opracowaniu na kwartet (1908)
  • Artie Shaw: Koncert na Klarnetowy, fragment (1940)