W przyszłym roku tramwajarze wymienią tory, poszerzą przystanki i wprowadzą System Informacji Pasażerskiej w al. Jana Pawła II.

Zapowiadają też, że dostosują sygnalizację świetlną do przejeżdżających składów. Planowane na 2015 rok prace dotyczą odcinka między rondem ONZ a al. Solidarności.

– Prócz robót infrastrukturalnych (wymiana torowiska, przebudowa przystanków wraz z ich poszerzeniem, montażem Systemu Informacji Pasażerskiej itp.) obejmować ona będzie również wdrożenie priorytetu dla tramwajów – zapewnia Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.

To oznacza, że sygnalizacja świetlna będzie skoordynowana z ruchem tramwajowym, uwzględniany będzie między innymi ich postój na przystankach. Jak tłumaczy Wierzbicka, chodzi na przykład o sytuację, gdy przedłuża się czas wsiadania i wysiadania pasażerów z pojazdu.

– Dzięki temu ograniczymy sytuacje, gdy tramwajowi „ucieknie” koordynacja i w rezultacie będzie musiał czekać na którymś skrzyżowaniu na następną wiązkę koordynacyjną – twierdzi przedstawicielka spółki.

W następnych latach prace będą obejmowały kolejne odcinki alei na północ. Dodatkowym udogodnieniem ma być wydzielenie torów do skrętu przy rondzie Zgrupowania Radosław i przy pl. Grunwaldzkim.

– W ramach oddzielnego zadania zostanie natomiast przeprowadzona modernizacja sterowania ruchem w południowej części ciągu al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – al. Niepodległości, gdzie układ torowy został już zmodernizowany – wyjaśnia Wierzbicka.