fot. materiały prasowe

Urząd Wojewódzki otworzył Punkt Obsługi Klienta, dzięki czemu klienci mogą załatwić tu sprawy w jednym miejscu.

Punkt jest zlokalizowany na parterze budynku urzędu wojewódzkiego w Warszawie (pl. Bankowy 3/5, przy wejściu F, od al. Solidarności). Obsługa interesantów odbywa się za pomocą systemu kolejkowego. Duże wyświetlacze ułatwiają identyfikację właściwego pomieszczenia, w celu załatwienia wybranej sprawy. W POK-u znajduje się kancelaria urzędu – do składania dokumentów (biuro podawcze, rejestracja korespondencji). Dodatkowy punkt informacyjny jest miejscem, gdzie pracownik urzędu odpowiada za telefoniczny kontakt z dzwoniącymi interesantami, a także umożliwia umówienie spotkania z pracownikiem merytorycznym MUW.

Duży nacisk położono na sprawne udzielanie informacji – poprzez punkt informacyjny i obsługiwane infolinie. W biurze podawczym można potwierdzić profil zaufany (służy on m.in. do podpisywania jednolitego pliku kontrolnego i samodzielnego korzystania z wielu usług e-administracji). Interesanci chcący zapłacić za opłaty administracyjne w MUW w formie gotówkowej, jak i kartą płatniczą (przy użyciu terminala do płacenia) lub telefonem komórkowym (tj. smartfonem), mają te formy płatności do dyspozycji.

MUW udostępnia także miejsca z przeznaczeniem dla małych dzieci i ich opiekunów, gdzie możliwe jest swobodne przewijanie, czy karmienie oraz salę zabaw, w której dostępne są m.in. zabawki. Stałym priorytetem urzędu jest jego pełna dostępność dla osób np. z ograniczeniami ruchowymi. Cała przestrzeń w POK-u jest zorganizowana tak, aby każde pomieszczenie obsługowe było w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnością. Inwestycja była realizowana w drugiej połowie 2017 r., a jej koszt wyniósł prawie 2 mln zł.