Władze miasta planują otworzyć zmodernizowany odcinek bulwarów na wysokości Starego Miasta 2 sierpnia (niedziela).

Urzędnicy uruchomili również specjalną linię autobusową, która w weekendowe noce dowiezie mieszkańców nad Wisłę.

Kwiaty, pergole, tarasy widokowe, ławki, deptak, a także przestrzeń do cumowania statków i łodzi oraz nowe przejścia podziemne pod Wisłostradą – tak w skrócie wyglądają nowe bulwary pomiędzy mostem Śląsko-Dąbrowskim a ul. Boleść.

Na razie warszawiacy mogą się im jednak tylko przyglądać zza ogrodzenia. Jednak urzędnicy chcą skończoną inwestycję wkrótce udostępnić mieszkańcom.

Na długo oczekiwanych bulwarach trwają odbiory techniczne, a gdy te zakończą się pomyślnie, Ratusz dostanie zielone światło do otwarcia nabrzeża po remoncie. Jak informują władze Warszawy, może to stać się już w sierpniu.

To oznacza, że bulwary na wysokości Starego Miasta zostaną otwarte z rocznym opóźnieniem. Według pierwszych zapowiedzi prace miały zakończyć się w lipcu 2014 r. Roboty utrudniał między innymi podwyższony stan wody, a później na jaw wyszły problemy z wykonawcą prac. Na początku tego roku Ratusz wypowiedział umowę Hydrobudowie Gdańsk. Urzędnicy uznali, że tempo, w jakim prowadzone są roboty, jest niezadowalające. Do tego Hydrobudowa Gdańsk złożyła wniosek o upadłość. Prace kontynuował podlegający miastu Zakład Remontów i Konserwacji Dróg.

Na dokończenie czeka też odcinek pomiędzy mostem Śląsko-Dąbrowskim a Centrum Nauki Kopernik. Te prace mają zakończyć się dopiero pod koniec przyszłego roku.

Mimo to warszawiacy chętnie przebywają latem na śródmiejskich odcinkach nabrzeża, które nie są remontowane – chodzi między innymi o okolice Parku Fontann czy mostu Poniatowskiego. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił linię autobusową 385, która jeździ wzdłuż Wisły. Kursuje tylko w weekendowe noce (z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę) w godz. 20–3 z częstotliwością co 15 minut na trasie: Metro Politechnika – Trasa Łazienkowska – Wisłostrada – Krasińskiego – Pl. Wilsona.