Budowa połączenia zachodniej i wschodniej części stacji Centrum Nauki Kopernik jest na finiszu. 

Jak podaje wykonawca budowy II linii metra, konsorcjum firm Astaldi, Guermak i PBDiM, trzy korytarze, drążone jednocześnie od wschodu i zachodu, są już połączone. Oznacza to, że zamrożony grunt znajdujący się w miejscu przyszłego peronu został w całości usunięty. Do wykonania pozostało zabetonowanie fragmentu środkowego łącznika i usunięcie dwóch ścian spomiędzy korytarzy.

Po wykonaniu płyty fundamentowej w korytarzu północnym, ułożeniu izolacji przeciwwodnej, zbrojenia i 29 stalowych żeber zabetonowano również jego boki i strop. W tym czasie korytarz północny pogłębiany był również od wschodu.

Wyrobisko zabezpieczane było betonem natryskowym, a na obwodzie układano kolejne stalowe pierścienie. Po wykonaniu izolacji oraz ułożeniu zbrojenia – zabetonowany został spąg (dolna część), a następnie część górna i boki.

Pod koniec stycznia rozpoczęto pogłębianie korytarza południowego w zachodniej części stacji od wycięcia ściany szczelinowej. Podobnie jak w przypadku korytarza północnego – najpierw wykonany został spąg, a następnie w części górnej na ułożonej izolacji, montowane było zbrojenie, deskowanie oraz stalowe żebra pod betonowanie. W tym czasie zaawansowanie prac przy korytarzu północnym umożliwiło rozpoczęcie pogłębiania wykopu południowego we wschodniej głowicy. Niespełna trzy tygodnie później wykonane zostało połączenie pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią korytarza.

Łącznik centralny wykonywany był jako ostatni i tak jak w przypadku pozostałych – realizacja rozpoczęła się od strony zachodniej. Jego wykonywanie polegało na usunięciu materiału spomiędzy korytarzy bocznych. Zabetonowane są już dwie z trzech części jego stropu. Po wykonaniu ostatniej, w której teraz trwa montaż zbrojenia – strop górny będzie gotowy. Jednocześnie trwają przygotowania do realizacji płyty dennej, z którą powstanie część peronu. W pierwszej części, od strony zachodniej, wykonano wykop i trwa układanie izolacji przeciwwodnej pod spąg. Po wykonaniu połowy płyty dennej, budowniczowie rozpoczną przebicia do łączników bocznych.

Źródło: Budowametra.pl