Wykorzystanie platform internetowych w biznesie, ekspansja zagraniczna, sponsoring i product placement – to niektóre tematy bezpłatnych szkoleń dla przedsiębiorców sektora kreatywnego oraz osób planujących założenie własnej firmy.
Ze szkoleń w Centrum Kreatywności Targowa mogą skorzystać przedsiębiorcy z branży muzycznej, designu oraz mody – właściciele firm, menedżerowie przedsiębiorstw kreatywnych oraz studenci, przyszli właściciele start-upów.
Tegoroczną edycję #TworzyMY 2019 finansuje miasto a realizuje Konwersatorium Muzyczne i eksperci z nim związani m.in. dr Anna Rokicka-Broniatowska (SGH), dr Marek Szopski (UW), Agata Kwiatkowska (SGH), Jerzy Maciejewski (Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina), Robert J. Kwiatkowski (AODO), dr Julian Kołodziej (Konwersatorium Muzyczne) oraz Artur Bieszczad (B-Investment), kierujący projektem.
Uczestnicy mogą liczyć na zdobycie nowych, praktycznych umiejętności i kompetencji oraz wiedzy o nowych trendach i produktach, która pomoże w założeniu i rozwoju własnej firmy.
Szkolenia potrwają do listopada 2019 r. Obowiązuje rejestracja. Informacje na temat szkoleń i rekrutacji znajdują się na profilu FB:https://www.facebook.com/TworzyMy-2146335202324978/.
Harmonogram i tematyka kolejnych szkoleń (Centrum Kreatywności Targowa, w godz. 15.00-20.00):
· 3 czerwca – Media – Wykorzystanie platform internetowych w biznesie,
· 10 czerwca – Sponsoring i product placement,
· 26 czerwca – Ekspansja zagraniczna – jak rozszerzyć działalność poza granice Polski,
· 9 lipca – powtórka wybranego szkolenia (do uzgodnienia z uczestnikami),
· 20 sierpnia – Współpraca z mediami – jak zainteresować media swoim produktem,
· 10 września – Podstawy zarządzania projektami w realiach biznesu muzyki, designu i mody,
· 24 września – Prawo podatkowe w prowadzeniu działalności gospodarczej,
· 8 października – Instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców, możliwości pozyskania funduszy na rozwój biznesu ze środków publicznych i prywatnych,
· 22 października – Własność intelektualna, podstawy prawa autorskiego,
· 5 listopada – powtórka wybranego szkolenia.
Cykl szkoleń #TworzyMY to kolejny projekt skierowany do przedsiębiorców sektora kreatywnego. W ramach wsparcia Warszawa oferuje m.in. preferencyjny najem pokoi w Centrum Kreatywności Targowa oraz bezpłatne sale konferencyjno-wystawiennicze. Miasto współorganizuje również liczne wydarzenia dedykowane sektorowi kreatywnemu m.in. Creative Mikser, StartupArt, Pixel Heaven, European Design Awards czy Mustache Yard Sale.
Firmy sektora kreatywnego stanowią już ponad 7 proc. wszystkich podmiotów gospodarczych zarejestrowanych w Warszawie. A wartość dodana sektorów kreatywnych dla gospodarki, to 21,8 mld zł (dane GUS za okres 2014-2016).
Przemysł kreatywny wpływa na rozwój innych sektorów gospodarki i zwiększa atrakcyjność określonego obszaru. Przykładem dynamicznego rozwoju, nie tylko w Polsce, jest sektor muzyczny. Przychody rynku muzycznego na świecie wzrosły w 2018 roku o 9,7 proc. (według Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego). W Polsce łączna wartość sprzedaży fizycznej i cyfrowej wyniosła blisko 300 mln zł, a cały rynek wzrósł o prawie 3 proc. w stosunku do roku poprzedniego (wyliczenia Związku Producentów Audio Video oraz Międzynarodowej Federacji Przemysłu Muzycznego IFPI). To już czwarty rok z rzędu, w którym sprzedaż muzyki odnotowuje wzrost.